Blog Nrl Ndh
WILL YOU KAHWIN DENGAN I ?


 TAKUT ? TAK BERSEDIA ? ATAU FOBIA ?

PERSOALAN PADA FIKIRAN WANITA KETIKA BERADA DALAM SITUASI BERKENAAN : 


  • Adakah 'dia' MR.RIGHT saya ?
  • Bagaimana saya perlu memahami diri masing-masing pada awal perkahwinan ?
  • Adakah saya sudah sedia untuk memasak sedap-sedap setiap hari kepada suami saya ?
  • Adakah saya sudah sedia untuk meninggalkan kehidupan sosial saya bersama kawan-kawan ? 
  • Adakah saya sedia meletakkan suami lebih dari semua orang ? 
  • Adakah saya ready to be a real housewife ? 
  • Adakah saya sedia untuk menghadapi ibu mertua dia ? 
  • Bagaimana saya mahu menjaga anak-anak yang bakal lahir mendatang ?
  • Adakah saya berjaya menjadi isteri solehah dan ibu yang baik ?
  • Siapa yang perlu saya utamakan nanti , ibu saya atau suami ?
  • Berjayakah saya mengekalkan perkahwinan saya ?
  • Apakah yang saya akan hadapi jika saya tidak dapat menjadi apa yang suami inginkan ?


Jika ingin disenaraikan , pasti lebih banyak 'point-point' yang akan disenarai . Tapi cukuplah ini saja yang dipaparkan . Persoalannya pada diri sendiri untuk mengambil risiko dalam alam perkahwinan ini . Tenangkan diri anda , berfikiranlah positif . InsyaAllah , Allah S.W.T akan menunjuk jalan kebenaran .

   "Perkahwinan itu Sunnahku, sesiapa yang tidak suka kepada Sunnahku, dia bukan   
   daripada kalangan umatku"   


(riwayat Al-Bukhari)


 Terima kasih :
http://razzirahman.com
Thursday, February 9, 2012 | 10:23 AM | 0 comments

Older Post | Newer Post
Profil
Nurul Nadiah
Terengganu Tanah Airku
Age: 23 years young (2015)
Bachelor of Software Enginnering
Universiti Pendidikan Sultan Idris Mula Ber-blog : 01/06/2010

Follow Here

Facebook Fan Page


Blogger Terengganu


Jom Chat


Tabung Nuffnang